POP-keten Ellis wordt 10 en lanceert vanaf vandaag volledig vernieuwd concept

Apr 14, 2021



Vanaf vandaag ziet Ellis er vollédig anders uit.


Ellis, de Belgische pionier van de premium hamburger en vaste waarde in de Gault&Millau POP selectie, blaast dit jaar 10 kaarsjes uit. Reden genoeg voor een knaller van een upgrade. Het team heeft de voorbije maanden in lockdown nuttig besteed. Ze herwerkten het volledige concept en pakken bij de heropening uit met een heel nieuw aanbod, en dito huisstijl. Ze gaan zelfs zo ver dat ze de naam veranderd hebben. Het merk heet vanaf nu kort & krachtig “Ellis”, en dus niet langer “Ellis Gourmet Burger”. Vanaf de zomer verandert ook het menu en kan je van het volledig nieuwe aanbod van Ellis genieten.






Corn ribs, verkrijgbaar vanaf deze zomer







Ellis trekt de (menu)kaart van COMFORT FOOD


De focus ligt niet langer enkel op premium hamburgers, er worden verschillende “comfort dishes” toegevoegd aan het menu. Zo komt er onder andere een “Sizzling Steak” bij, Ribs, steak tartaar (die ze, raar maar waar, ook in een vegan jasje hebben gestoken), “pulled-meat stews” en een hele range aan meat- & plant-based fingerfood. Maar natuurlijk kan je er ook nog steeds terecht voor een premium hamburger. Ook voor de nieuwe gerechten blijven ze mikken op hoogstaande ingrediënten, creatieve recepten en democratische prijzen.

Ellis heeft er steeds een zaak van gemaakt om als concept vernieuwend en innovatief te blijven. Ze waren de pioniers met premium burgers in België, deden in het verleden samenwerkingen met kwaliteitsslager Dierendonck, en lanceerden vorig jaar als eerste grote keten de fameuze ‘Beyond Burger’ in België, een burger die smaakt naar vlees, maar 100% veganistisch is. Ook in dit nieuwe aanbod blijven vegetarische en veganistische gerechten een belangrijke rol spelen.


Ellis goes rock & roll


Maar niet alleen op het menu vinden we grote veranderingen. Bij een nieuw concept hoort een nieuwe identiteit, en dus koos Ellis voor een compleet vernieuwde huisstijl, inclusief naamsverandering én een nieuw logo. Daarnaast vinden we veel kleurrijke en grungy elementen terug in de nieuwe huisstijl, waarmee ze hun “edgy” way of life nog maar eens in de verf willen zetten. (remember de “Who the f*ck is Ellis”?) Ook de interieurs van de vestigingen krijgen tijdens de komende maanden een nieuwe look.









ELLIS NEW CONCEPT


Lanceringsdatum: 14 april 2021

De verrassende eye-catchers op de nieuwe Ellis kaart:


HOOFDGERECHTEN

  • Sizzling steak (vanaf deze zomer)
  • Ribs (vanaf deze zomer)
  • Pulled meat stew (vanaf deze zomer)
  • Loaded burger box: frietjes, topped met een in reepjes gesneden burger. Ook verkrijgbaar met de vegan Beyond Burger.
  • Steak tartare én de vegan versie: beet tartare

SIDE DISHES

  • Canadese poutine
  • Parmesan potato churros
  • Vegan sticky flower wings
  • Sharing box met een assortiment van gerechtjes
  • Corn ribs (vanaf deze zomer)






Royally glazed ribs, verkrijgbaar vanaf deze zomer





Chimichurri ribeye, verkrijgbaar vanaf deze zomer







Website preview:











Over Ellis


Het concept Ellis kwam tot stand in 2011 tijdens een avondje tooghangen.

Ellis startte met 1 restaurant op de Place Ste-Catherine in Brussel en is uitgegroeid tot een internationale onderneming met 15 restaurants in België, 5 in Nederland en 1 in Parijs.

De adressen vind je hier: www.ellis.be/restaurants

Meer info op www.ellis.be






More News

We are House of Hospitality

May 10, 2024

Gault&Millau presenteert de “Culinary Innovators” award winnaars van 2024

May 5, 2024

In the picture: Onze inspecteurs hebben in het hele land een aantal nieuwe restaurants ontdekt die zeker een bezoekje waard zijn…

May 3, 2024