Ezyshop:
restauranthouders en andere kleine bedrijven gratis uitrusten met digitale vaardigheden

1 jun. 2021

- Partnernews - 

Ezyshop: restauranthouders en andere kleine bedrijven gratis uitrusten met digitale vaardigheden om hun webwinkels te innoveren en uit te breiden

Ben jij een restauranthouder die zijn service heeft uitgebreid met afhaalmaaltijden? Ben je een cateraar voor evenementen? Of het nu dagelijks, in het weekend of alleen voor speciale gelegenheden is, je kan het hele proces vereenvoudigen door jouw menu online te zetten met een bestelfunctie. Je kan zelfs een betaalfunctie toevoegen - maar de eerste stap is tijd besparen door het bestellen te automatiseren en de moeite van telefoontjes, sms'jes en app-berichten op sociale media weg te nemen. Om nog maar te zwijgen over de bevestiging van bestellingen.

Om kleine ondernemingen zoals restaurants en traiteurs te helpen innoveren en bloeien in België, hebben BeCommerce en Mastercard® "Ezyshop" gelanceerd - een gratis coachingprogramma voor bestaande kleine ondernemingen (bv. restaurants met afhaalmaaltijden, bloemen, geschenken, kleding, bakkerijen, enz.) die e-commercebegeleiding nodig hebben om hun diensten uit te breiden en hun financiële weerbaarheid te vergroten. 

Mastercard, de leider in wereldwijde betalingen en technologie, zal helpen de 2021 doelstelling van 2.021 kleine bedrijven te bereiken. De bedrijven zullen in staat zijn om hun eigen webwinkel te bouwen door de samenwerking met het Mastercard Center for Inclusive Growth, de filantropische hub van het bedrijf die rechtvaardige en duurzame economische groei en financiële inclusie over de hele wereld bevordert. BeCommerce heeft voor de implementatie van het programma een subsidie van 200.000 dollar ontvangen van het Mastercard Impact Fund.

In samenwerking met BeCommerce krijgt iedere webwinkelier die zich aanmeldt voor het programma de eerste twee maanden ondersteuning van Shopitag op het gebied van webdesign en een abonnement voor het bouwen en hosten van hun website. BeCommerce zal in samenwerking met Mastercard en het Centrum ook een schriftelijke praktische gids leveren over hoe te navigeren in de wereld van e-commerce: inzicht in de keuzes die er zijn voor betaalplatforms (bijv. in-house of uitbesteed, checklists en best practices die e-commerce succesverhalen laten zien) om hen te ondersteunen bij het maken van weloverwogen beslissingen. Belangrijk is dat handelaren ook pro bono individuele coachinggesprekken/feedback zullen ontvangen. Zo kunnen ze hen helpen op koers te blijven om hun doelstellingen te bereiken.

Een BeCommerce lidmaatschap voor een jaar zal gratis worden inbegrepen, waardoor ondernemers automatisch toegang krijgen tot alle marktstudies, netwerkevenementen en conflictoplossende systemen. Ze zullen ook de optie hebben voor een gratis compliance- en veiligheidsaudit, waardoor ze deel kunnen uitmaken van een gemeenschap van vertrouwde webwinkels.

Sofie Geeroms, Managing Director van BeCommerce: "Duizenden gezinnen in België zijn afhankelijk van deze kleine ondernemingen en zij hebben het echt moeilijk in deze COVID-crisis. In samenwerking met een ervaren en gerenommeerde partner als Mastercard, weten we dat we deze bedrijven kunnen uitrusten met betaalbare tools en kennis om hen het vertrouwen te geven dat ze nodig hebben om te bloeien."

"Kleine bedrijven vormen het hart van onze economie. Door onze krachten te bundelen met BeCommerce hopen we dat onze gedeelde ervaringen deze ondernemers zullen helpen omgaan met enkele van de uitdagingen waarmee ze vandaag worden geconfronteerd, zoals onvoorspelbaarheid van het bedrijf en inkomstenverlies. Het is belangrijk om open te staan voor ondersteuning en over een flexibele skillset te beschikken bij het omarmen van nieuwe technologieën. Dat is ons doel. Zodat hun klanten zullen groeien en volgen," aldus Henri Dewaerheijd, Mastercard Country Manager BeLux.

Voor meer informatie en je aan te melden voor het gratis programma, ga naar ezyshop.be

Wees snel! Aanbod geldig voor 2021

Meer Nieuws

Gault&Millau chef Jo presenteert: Marokkaanse couscous met coquilles. Powered by Samsung

21 mrt. 2024

Topchef Tim Boury en JARR ontwikkelen samen een sprankelende kombucha

17 mrt. 2024

Gault&Millau chef Francesca presenteert: gezonde witte koolsalade. Powered by Samsung

7 mrt. 2024