Yeat:
de win-win app voor restauranthouders, foodies en levensgenieters.

Sep 14, 2020

‘Gedaan met urenlang bellen en zoeken naar een tafeltje in uw favoriete restaurant. Met Yeat lukt dat in een handomdraai.'

Vandaag stelde Niche NV, het bedrijf achter Yeat, enthousiast haar nieuwe toepassing voor. Samen met Gault & Millau willen ze restaurantbezoekers snel en ‘last minute’ een tafeltje laten boeken bij hun favoriete restaurant, zonder dat weken op voorhand vast te leggen. Ook de restauranthouders zijn in de wolken. Eindelijk een ideale oplossing om tafels snel en eenvoudig weer vrij te geven.

“Het concept groeide omdat ik in mijn eigen zaak nadacht hoe ik het voor mijn klanten leuker en makkelijker kon maken om een tafeltje te boeken. Ik ken vele van mijn klanten persoonlijk. Het is nooit leuk om hen te moeten ontgoochelen omdat je volzet bent. Het idee dat je vier weken op voorhand moet reserveren, is niet meer van deze tijd. Als er dan onverwachts een tafel vrijkomt, wil je mensen toch kunnen verwittigen dat ze welkom zijn. Yeat zorgt voor die elegante en snelle oplossing” (Patrick De Langhe, eigenaar Boo Raan, managing director Niche NV)).


Yes Eat!

U kent het, leuke middag met vrienden, genieten in het moment en dan beslissen om een stukje te eten. Op drukke dagen en in de leuke restaurants is dat geen eenvoudig verhaal. Yeat zorgt ervoor dat je in een oogopslag ziet waar het wel zou kunnen. Last minute en snel! De app laat je de favoriete restaurants uit je omgeving (of de omgeving waar je wil eten) vastleggen en als er daar een tafeltje vrij is, krijg je een eenvoudige melding en kun je de reservering aannemen. Voor de gebruikers is het super simpel, en bijna leuk om te gebruiken.


Ook aan de kant van de restauranthouders wordt de app enthousiast onthaald. ‘Wij zitten in dit vak omdat we mensen willen verzorgen en blij maken. ‘Last minute cancellations’ zijn voor niemand leuk. Nu kunnen die tafels ontzettend snel vrijgegeven worden en verkleint de kans op omzetverlies. Er is bovendien geen financieel risico aan verbonden. Als de tafel niet gereserveerd wordt, betaalt de restaurateur ook niets.

Eenvoud eerst.

Patrick De Langhe en Lore Aerts, de bedenkers van de app, willen vooral geen ingewikkeld systeem op poten zetten. Meer dan twee jaar broedden ze op een concept om ‘no-shows’ op te lossen. Ze zijn erg trots om hun geesteskind voor te stellen. ‘Wij waren ook verbaasd dat het nog niet bestond, dus zijn we zelf aan de slag gegaan!’

Het resultaat is een elegante app voor iOS en Android.

“Dit is gewoon een slimme oplossing voor de horeca. Iedereen kent de ontgoocheling als gasten niet komen opdagen, en dat lege tafeltje onbenut blijft, terwijl je weet dat er mensen zaten te wachten op een plekje. Wij zetten dat gevoel om in een win-win voor alle partijen. Yeat focust enkel en alleen op het ‘last minute’ fenomeen en wil op geen enkele wijze concurreren met de klassieke reserveringsapps als Resengo en Table booker.

Hoe werkt het?

De app toont een lijst van restaurants, waar je als bezoeker een keuze uit kunt maken. Als er in één van deze zaken een tafel vrijkomt, krijg je een berichtje op je telefoon en kun je instant beslissen of je de vrijgekomen tafel neemt of niet. Voor restauranthouders is het kinderspel om hun vrijgekomen tafeltjes snel door te geven en last minutes op te vullen.

Meer info:

[email protected]

www.yeatapp.com

+32 468167707

More News

Gault&Millau chef Jo presenteert: Marokkaanse couscous met coquilles. Powered by Samsung

Mar 21, 2024

Topchef Tim Boury en JARR ontwikkelen samen een sprankelende kombucha

Mar 17, 2024

Gault&Millau chef Francesca presenteert: gezonde witte koolsalade. Powered by Samsung

Mar 7, 2024